18 Haziran 2017 Pazar

BABAM'A



             O hiç hastalanmazdı, yorulmazdı, yaşlanmazdı. Onun varlığı, sırtımı güvenle yasladığım bir dağı andıran dayanak gibiydi. Ramazan'ı birlikte geçirmek için bana geldiğinde, hala eskiden olduğu gibi duruyordu karşımda. Kırlaşmış saçları ve sakallarıyla, ilerlemiş yaşına rağmen yine dimdik ayaktaydı işte. Beyaz bir kâğıda sarıp, paket lastiği geçirdiği emekli maaşının tamamını bana teslim etti. "Ah babacığım neden bunu yaptın?" dediğimde. Güçlü ve şefkatli sesiyle "Ben, senin babanım ve ölünceye kadar da yanındayım. Benim neyim varsa senin..." dedi.

             Çocukluğunu yaşamadan büyümüş ve çalışmaya başlamış. Dışarıda satamadığı simitleri gizlice okulda arkadaşlarına satmaya çalışırmış. Eğer simit sayısı yüze ulaşırsa, parasını tam olarak alabiliyormuş. Yazları, başka şehirlere gidip oradaki çiftliklerde, artık çocuk haliyle ona ne iş verilirse yaparmış. Bir keresinde sıtmaya yakalandığı için evine geri göndermişler.

             Gençken çok paralar kazanmış. Petrol Ofisi'nin devlete bağlı olduğu zamanlarda, işçi olarak girdiği işinde göstermiş olduğu başarılar sonucunda, diğer işçilerin ücretinin beş katı kadar kazanır hale gelmiş. Türkiye'de tır sayısının çok az olduğu o dönemde, kasalarının imalatında çalışmış. Uçak yakıtlarının daha az maliyetle ve fazla miktarlarda taşınmasında büyük katkıları olmuş. Yeri gelmiş bir müdür kadar itibar görmüş. Fakat sonra bir şekilde oradan ayrılmış. Sonrasında, merkezinde tır ve kamyonların olduğu farklı işler yapmış. O dönemlerde de büyük paralar geçmiş eline. Talihsizlikler neticesinde -ki şoförlük yapanların çok söylediği bir söz vardır, "Arabacılık cılık" diye - kazandığı ne varsa hepsi gitmiş. Hiçbir zaman hak yememiş, harama el sürmemiş, lakin o çok zenginlikten geriye sadece bir emekli maaşı kalmış. Fakat o, emekli maaşını bana veriyor ve ben o parayı milyonlarca liraya değmeyecek kadar değerli bir hazineymişçesine saklayacak yer bulamıyorum bir an.  

             Çocukluğumda, fazlaca saçmaladığım o günlerde bile beni büyük bir insanmışım gibi dinler, dünyanın en akıllı çocuğu benmişim gibi davranırdı. Yanında, başkalarının yanında olmadığım bir rahatlıkla oturur, saatlerce sohbet eder, sadece onu üzmemek için dediklerini dinler, sözünden çıkmazdım.

             Bir kere yanağıma hafiften bir fiske vurduğunda ne kadar haklıydın ve başka bir zaman elini kaldırdığını bile görmedim bana. Evden kaçıp çocuk aklımla maceralara atıldığımda bile, sadece başıma gelecekler için korktuğunu biliyorum. Yine de kollarını açıp, benim sana dönmemi beklemiştin. Beş yaşında bir çocuk olarak fazlaca tehlikeli, aynı zamanda çok heyecan verici bir günlük küçük maceram bittiğinde, eve koşarak gelmiş ve sana sarılmıştım. Kendi kararlarımı almaya başladığım dönemlerde, "Sen doğrusunu bilirsin kızım" dedin. Sonuç ne olursa olsun yanımdaydın.  

              Değil mi ki varsın ve değil mi ki "Ben senin yanındayım" dedin bana, artık sırtım yere gelmez baba. Ben de bu sebeple ayakta durmalıyım. Tıpkı senin gibi...

              İyi ki varsın ve hayatımın her bir günü için babalar günün kutlu olsun.



              Not: Tüm babaların babalar günü kutlu olsun.

28 yorum:

  1. Yaşayan, yaşamayan tüm babaların ve gerçekten baba olabilmişlerin günü her daim kutlu olsun... Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baba olabilmek üzerinde ayrıca durulması gereken bir yazı konusu belki de. Değerli katkın ve yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
  2. Ne güzel anlatmışsınız babanızı.Onların gölgesi yeter değil mi? Babanızın da ellerinden öpüyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gölgeleri yeter. Yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
  3. Samimi ve içten bir yazı olmuş. İnsanın yüreğine dokunan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimden geldiği gibi. Yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
  4. Bazı babalar var ki sana kol kanat gerer, bazıları var ki sana dünyayı dar eder. Şükür ki benim babam ilk kategoriye giriyor. Babanıza da diyecek söz bulamıyorum. 10 parmağında 10 marifet. Çok şanslısınız. Babalar gününüz kutlu olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babalıkla ilgili bir sertifika programı olmalı. Sertifikayı almayan, testlerden geçemeyene babalık izni verilmemeli. Yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
  5. Çok yürekten bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimden geldiği gibi yazdım. Yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
  6. Duygulandım gerçekten güzel yazı elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazarken çok duygulandım. Yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
  7. Bayıldım babana, helal olsun, cumhuriyet nesli dediğim babalardan işte, haram yemez, çocuklarına da yedirmez, ne mutlu sana Derya'cım, helal kazancı trilyonluk servetlere değişmez zaten aklı başında olan herkes...o emekli maaşı ismi lazım değil birinin trilyonluk servetinden kat be kat büyük bence.
    Allah sağlık, ömür versin babana...çok duygulandım okurken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin babalarına Allah sağlıklı ömür versin. Helal kazanç hiçbir şeye değişilmez. Yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
  8. Ne mutlu sana ki hislerini böyle güzel kelimelere dökebileceğin bir babaya sahipsin.Allahım başından eksik etmesin.Rabbim babalık vazifesini layığıyla yerine getiren ve hayatta olan tüm babalara uzun ömür..ahirete intikal etmiş olanlara da rahmet versin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol. Şanslıyım gerçekten. Tüm çocuklar, umarım vazifelerini yerine getiren bir babaya sahip olma şansını yakalarlar. Yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
    2. Temennine aminnnnnn diyorum,senin de duygularına sağlık...

      Sil
  9. Anılar, insanı ayakta tutarlar; ya da ayaktan elden ederler. Şanslı olanlardansınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şanslıyım çok şükür. Yorumun için teşekkürler.

      Sil
  10. Rabbim hayirli uzun ömürler versin, basınızdan hiç eksik etmesin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin sağolasın. Yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
  11. Ayyy çok güzel bir yazı olmuş:) İnşallah babanla daha çoook uzun, güzel yıllarınız olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baba güzel olunca yazı da güzel oluyor:) Amin sağlıkla inşallah. Yorumun için çok teşekkürler.

      Sil
  12. Babalarımızı çok sevsek de ben de dahil sevgimi gösterme veya söyleme konusunda sıkıntı yaşıyorum. O anlamda mesafe var biraz. Sizde nasıldır bilmiyorum.
    Ama satırları okuyunca acaba babası bunları okusa nasıl hissederdi diye düşündüm. Göz yaşlarını tutamazdı eminim.
    Allah babanızı başınızdan eksik etmesin, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim aramizda genellikle güzel bir iletisim var tabii kulaklari elverdigince:)) Fakat sevgi sozcukleri dile dokulmez her zaman. Ne iyi ettin geldn denir, tatli yaptim senin icin denir:))
      Bu yazdiklarimi okuyabilecegi bir ekrani yok. Simdilik ben anlattim telefonda. Sizlerden bahsettim, guzel yorumlarinizdan. Cok mutlu oldu, tesekkur etti ve selam soyledi sizlere. Ben de yorum yapan sana ve tum arkadaslara tesekkur ediyorum.

      Sil
    2. Yani haklısınız davranışlar seviyorum demekten daha anlamlı aslında :).
      Sonuç olarak ne şanslı bir baba olduğunu biliyor yani güzel :).
      Bizden de selamlar babanıza.

      Sil