22 Ağustos 2017 Salı

HEDİYELİK EŞYA DÜKKANINDA ÇALIŞMAK

       
              Ayaklarım çok yorgun olduğumu söylüyor fakat uykum kaçtı.

              Zor işmiş be. Sabahtan akşama kadar hiç oturmuyorum dersem yeridir. Müşteri gelmediğinde, ya da yemek yerken, onar dakikadan toplamda bir yarım saat ya da kırk beş dakika oturabiliyorum. Onun dışında rafların ve ürünlerin tozunu alıyorum, düzenliyorum, etiketliyorum ya da müşteri ile ilgileniyorum.

              "Hoş geldiniz" diyorum müşterilere. "Düşündüğünüz bir şey var mı?" Sonuçta dükkanda çok fazla ürün var. Bazen yorgun argın gelip de her tarafa göz gezdirdikten sonra mandal yok mu sizde diyen oluyor. O yüzden soruyorum. Kimisi ne aradığını nasıl bir ürünü hangi fiyatta olacak şekilde tercih ettiğini söylüyor ki bu grup en kolay müşteriler. Onlara tam da istediklerini bulup, seçenekleri masaya diziyorum. Aldıktan sonra teşekkür edenler oluyor. Bunu çok içten söyleyenler var.  Güzel ve içten birkaç söz söyledikten sonra aldığı hediyeleri beğenmeyen çocuklarından dert yanan bir hanım, sağlıkla mutlulukla iyi günlerde kullanın dediğimde bana sarıldı dün. O da içtendi buna eminim. Gözlerine baktım hafif yaşarmıştı. Ben de sarıldım tabii. "Her zaman bekleriz, yine gelin" dedim. "Gelirim" dedi.

              Ne aradığını söylemeyenler zor müşteriler. Onlara bir şey beğendirmek de zor oluyor. Birine nasıl bir şey arıyordunuz diye sordum. Neredeyse beni dövecek gibi baktı. Sen karışma bakarım ben gibi bir şeyler geveledi. "Tamam" dedim. "Ne zaman ihtiyacınız olursa ben buradayım."Hep oradayım zaten. Dükkandan çıkamıyorum ki. Yemeği bile orada aceleyle yiyorum. Kahve içeyim diyorum birden müşteriler sözleşmiş gibi doluşuyorlar. Kahve soğuyor döküyorum.Beş liralık ürüne de beş yüz liralık ürüne de aynı ilgiyi gösteriyorum. Bazen müşteriler size de zahmet oluyor diyor. Yok diyorum ne demek. Benim işim bu. Hem size yardımcı olduğumu düşünerek mutlu oluyorum. Yeter ki istediğiniz gibi bir şey bulalım mutlu olarak gidin dükkandan. Böyle söyleyince nasıl mutlu oldu. Sonra sekiz yüz elli liralık alışverişi aynı anda yapan bir müşterim oldu. Sadece yardımcı olmak istiyordum. O da fikir soruyordu bana. O satıştan prim aldım. Beni asıl sevindiren, kadının yüzünde beliren gülümsemeydi.        

              Müşterilerimiz genellikle ev dekorasyonuna bayılan tipler. Müze gibi sadece gezmeye gelenler de var, evini süslemek için gelen de, hediyelik eşya bakan da. Hayranlıkla etrafı izlerken çok tatlı görünüyorlar. Fiyatlar ise bazen yüzlerinin ekşimesine neden olabiliyor. Bazıları gerçekten çok yüksek fiyatlı. Onların da bir alıcısı var gerçi. Tüm ürünlerin alıcısı var. Hepsi orada öylece durup seçilmeyi bekliyor. Tozları alındığında pırıl pırıl parlıyorlar. Tek tek elime alıp özenerek siliyorum. Benim farkıma varıyorlar mıdır diye bazen düşünüyorum. Sonuçta o kadar emek veriyorum onlara. Bazılarında çok fazla emek var. Yapan tüm hayal gücünü konuşturmuş. O da özenle severek yapmış olmalı diye düşünüyorum. Ben de severek temizliyorum, düzeltiyorum alan da çok severek alıyor. Ne kadar şanslı olduklarını biliyorlar mı acaba?

             Bugün baktım bir geyiğin boynuzu kırılmış. Tüh ne olmuş buna. Şimdi üzülmüştür bu. Beğenmezlerse bunu dedim.

              Arkadaş: "Üzülme çoktan beri kırık o, yapıştırmışlardı tutmamış."

             "Satılmaz bu haliyle" dedim. Yapıştırınca defolu oluyor. Defolu ürünleri de alanlar çıkıyor biliyor musunuz?  

              "Satılmak istemiyor o" dedi.

               Geyiğe sarıldım. "Olsun benimle kalsın" "Ben onu böyle de seviyorum."


           

53 yorum:

  1. Ne güzel anlatmışsınız. Artık kimse işini severek yapmıyor. Sizin gibi insanların olduğunu bilmek güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan hangi işi yaparsa yapsın severek yaparsa mutlu oluyor. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  2. Sizi çok iyi anlıyorum, yazınızı da çok içten yazmışsınız. Bir işi severek yapmak, yapabilmek büyük bir erdem. Tebrik ederim. Bu arada ben sizi takibe aldım :) Müsait bir zamanınızda buyrun siz de benim bloğumun misafiri olun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Tabii ki hemen geliyorum. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. "İşini sahiplenmek" çağımızın sorunu aslında. Siz bunun iyi yönlerinden bakarak nasıl mümkün olduğunu göstermişsiniz. Kolay gelsin sizlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. Hepimize kolay gelsin:)

      Sil
  4. Oyuncakci dukkaninda calisasin geldi..

    Noel filimleri olur ya soguk kis günü rengarenk bir dukkan ve ici oyuncak dolu sevimli mi sevimli iceride bir abla ☺ Ne istemiştin ufaklik☺

    Çok akiciydi.. Hepsini okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyuncak dükkanı da güzel olurdu:) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  5. Bende her türlü eşya satan avm de çalıştım. Her bölümle ilgilendim. Bilgi işlem ve tahsilatta dahil. Senin gibi isimi cok severek yapardim. Müsteri degilde misafir gibi görmek en dogrusu sanirim. :) Ben genelde o magazalara ne aradigimi bilmeden girip güzel birsey bulur cikarim. Belki onlarda bu nedenle ne aradiklarini söyleyemiyolardir canm :) bende sorana tesekkr ederim bir göz atıcam diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de itiraf edeyim eskiden bu tür dükkanlara sırf izlemesi hoşuma gittiği için girer dolaşır çıkardım. Bazen de böyle bir dükkanım olduğunu hayal ederdim. Çalışmak kısmet oldu:) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  6. Ne güzel anlatmışsınız. Yaptığınız işi sevmek ayrı bir güzellik tabii.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. Sevmek çok önemli:)

      Sil
  7. Bende senin gibi ayakta bir işte çalışmıştım.Akşam eve geldiğimde ayaklarımın şisliğinden ayakkabıları çıkaramıyordum.
    Her işin zorluğu var ve herzamanki gibi duygularını çok güzel yazmışsın.
    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce böyle bir işte çalışmamıştım. Anket işi yaparken ayakta durduğum oldu fakat birkaç günü geçmez. Bu çok yorucu. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  8. Ne güzel anlatmışsın, bütün karakterler gözümde canlandı :)

    YanıtlaSil
  9. Sevgiyle yapılan her işin mutalaka bir geri dönüşü vardır :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka geri dönüşü oluyor. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  10. Kesinlikle çok içten, çok samimi ve etkileyici bir yazı olmuş.. tek kelime ile harika.

    YanıtlaSil
  11. Sadece bir günlügüne sırf vakit gecirmek için çalışmıştım öyle bir yerde ve gerçekten ogün cok eglenmistim. 😄Sonuc olarak calısmasamda müsteri olarak cok sık gitmek durumunda kalabiliyoruz. Ne ararsak orada oluyor ve modumuza göre bir gün muhabbet, bir gun uzun uzun dolasmak veya ihtiyac olanı hemen alıp cıkmak durumunda kalabiliyoruz. İnsanın günü gününe tutmayabiliyor malesefff. Ama calısansan hergun aynı guler yüzü beklerler. 😊 cok guzel anlatmıssın resmen yasadım, tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde insanlara bir şey satma konusunda başarısızımdır. Yani bunu al demek benim için çok kolay yapabildiğim bir şey değil. Nasıl oluyor da şimdi eğlenceli bir şekilde bu işi yapıyorum ben de şaşırıyorum. Her zaman güler yüzlü olmak zor, herkes için geçerli tabii ki:) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  12. İşini sahiplenen ve severek çalışan kişiden zengini yoktur. :) O dükkana gelmek istedim. Herkes şanslı ne güzel :))

    YanıtlaSil
  13. yaaa bende çok çalışmak isterdim. Hediyelik eşya dükkanı, kırtasiye, kitapevi gibi yerlerde. Ne kadar yorucu olabileceğini az çok tahmin ediyorum ama bana da bir türlü fırsat gelmiyor.

    YanıtlaSil
  14. O kadar içten anlatmışsınız ki sizinle birlikte o dükkanda çalışmak istedim :))) Müze gibi gezen gruptanım ben de ve görevlilerin bu gruptan pek hoşlanmadıklarını düşünürdüm. Sizin gibi insanların olduğunu bilmek güzel :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu aralar bir çalışana daha ihtiyaç var:)) Gezen müşteriler en çok reklam yapan grup bence. Gelin yine bekleriz:))

      Sil
    2. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  15. Ne kadar güzel anlatmışsın. Sanki keyifli bir film sahnesi gibi okurken gözümün önüne geldi resmen. Çok zor olduğuna eminim ama senin de işini ne kadar sevdiğin ve saygı duyduğun çok belli.

    * Bu arada arkadaşının cevabına bayıldım. "Ben onu böyle de seviyorum"
    İşte böyle insanlara bayılıyorum. Özel bir ruh o da... Lütfen sevgilerimi ilet kendisine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu söyleyen benim diyeceğim de özel olduğum kısmı??? Sevgiler karşılıklı. Yorum için teşekkürler.

      Sil
    2. Önce kendimi tebrik ediyorum nasıl okuduysam :o
      O zaman o sözlerim senin için. Bu cümleyi söylediğin için bence özel bir ruhsun.

      Sevgiler

      Sil
  16. Bence süper bir iş. Boş gezmekten onu bunu çekiştirmekten haram lokma yemekten başkasının ırzına geçmekten varsın akşama kadar konuşulsun oturulmasın gülümsensin vatana millete insanlığa yardım olsun.Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  17. Not: nacizane fikrim az önce yaptığım yoruma ek olarak, işi pozitif yönden bakılmalıdır elbetteki zorlukları vardır ee böyle oldu diye ölelim mi başka sürdürülebilir eğlenceli şefkle bir şeyleri amaç edinerek devam ediliyor bilirsiniz gün gelir bir müşterin sana kızını verir gün gelir yat alır.Beklentilere kapılmakta umutta yapıldıktan sonra olur belki bir belkide on yıl sonra ama 366. günde elde ettiğin mucize bunu unutturacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ek olarak eğlenceli kısmı müşterilerle ilgilenmek.
      Müşterim bana kızını verir????!!!??? Evlenme teklifi etse olmaz mı? :)))
      Yat, kat binumum filmvari ne varsa hihihi.
      Mucizelere her zaman inanırım. Yorum ve ek yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  18. Hediyelik eşya dükkanlarında vakit geçirmek güzel oluyor. :)

    YanıtlaSil
  19. Bu arada sevdiğin bazı eşyalara özel hikayeler yazabilirsin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir:) Yorum ve bu güzel fikir için teşekkürler.

      Sil
  20. Ben de çoğunlukla ne istediğini söylemek istemeyenlerdenim. Çünkü kafamda ne almak istediğimin bilgisi yoktur ki söyleyeyim. O an bir şey gerçekten hoşuma giderse hemen alırım, fazla düşünmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Öyleyse buyurun gezin. İhtiyaç olursa ben burdayım:)" Yorum için teşekkürler.

      Sil
  21. Herkes aynı yorumu yapmış ancak ben de demek istiyorum, çok güzel yazmışsınız. Yazıyı okumayı hayranlıkla bitirdim. Ben de yazma işlerinde yeni sayılırım, hemen takibe aldım sizi. ^^

    Ben de müze gibi gezerim hep hediyelik dükkanları, ne yapayım öğrenciyim param yok :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. En yakın zamanda daha ayrıntılı okumak için geleceğim. Gezmeye gelenleri de çok seviyoruz. Başta belirtirlerse daha memnun oluyoruz:)

      Sil
  22. ne olursa olsun çalışmak ne güzel bişi di miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çalışmak güzel bişi:) Yorum için teşekkürler.

      Sil
  23. Çok haklisin canim. Bu yaz oglum da staj yapti büyük bir magazada yorgunluktan yenek yiyemedi çocuk. Allah herkese isinde kolaylik versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Şu müşteri grubu da gitsin sonra yerim" derken bakıyorsun akşam olmuş:)) Sağol herkese kolaylıklar diliyorum ben de. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  24. twitterda bulamadım seni...

    YanıtlaSil