4 Şubat 2018 Pazar

GÜZELLİK Mİ ZENGİNLİK Mİ

             Çocukluğundan beri tüm sevimli ve güzel halleriyle herkes tarafından sevilen biriydi. Girdiği ortamlarda hemen dikkat çekiyordu. Arkadaş edinmek onun için her zaman çok kolaydı. Genç bir kız olduğunda da okulun en popüler kızlarından biri olarak parmakla gösteriliyordu. Kabul görmek, sevilmek onun için hiç zor olmamıştı. Okulun en yakışıklı genciyle çıkıyordu. Geçtiği yollarda bir gören bir daha bakıyordu ona. Öyle güzeldi işte.

             "Ne çektiysem güzelliğimden çektim" dedi kadın. "Onu elde etmek uğruna kimse ruhumla ilgilenmedi. Aklım ve duygularım hep arka planda kaldı. Fazla güzel olduğum için, kız arkadaşlarımla da aram hiçbir zaman iyi değildi. Çünkü bazen rakip, bazen potansiyel tehlike olarak gördüler beni. Sevgililerim beni yanlarında gezdirirken, kendileriyle gurur duydular ve adeta diğer erkeklere nispet yaptılar. Bense hep sevildiğimi sandım. Birkaç sevgi sözcüğüne tav oldum. Buna adeta muhtaçtım. Seçimlerimde dış görünüşe asla değer vermedim. Benim sevgi açlığımı doyuracak bir adam yeterliydi.

             Aslında her şey, babamın annemi ve beni terk edip gitmesiyle başladı. Soğuk bir kış günü peşinden koştuğumu hatırlıyorum. Babam arkasına dönüp bakmadı bile. O günden sonra hep daha fazla sevilmek istedim. Bunun için çok çaba göstermeme gerek de yoktu üstelik. Şansım yaver gidince hem çok beğenildim sevildim, hem de çok param oldu.

              Şimdi bu kadar güzel olmasaydım ya da zengin fakat yüzünü hayal meyal hatırladığım babam yanımda olsaydı diyorum.

              Sonra onunla karşılaştığım günü hatırlıyorum. Kalabalık insan kitlesine konuşurken kullandığı eşsiz kelimeleri ve benim ilk defa karşılaştığım daha önce kimsede görmediğim olağanüstü bakış açısı. Tam da defalarca kandırılmış olmanın beni aptallaştırdığı bir anda, karşılaştığım samimi dokunuşları. Ona nasıl hayır diyebilirdim ki. Bir çeşit hipnoz olmuş gibiyim ve bana ne derse yapabilirdim. Daha yalın anlatımla aşk olmuştum. Mutluluktan uçuyordum.

              Fakat o benim ona olan sevgimi, daha fazla tanınmak ve çevresini genişletmek için kullandı. Sayemde daha fazla okundu, geniş kitlelere ulaşma imkanı buldu. Şimdi, o günlerde çektirdiğimiz fotoğraflara bakıyorum da hemen hepsinde yapay duruyor. Adeta kendince bir senaryo hazırlamış ve oynamış gibi. Öpüşürken etrafı kolladığı fotoğraflar ya da birilerinin baktığına emin olduktan sonraki öpüşleri var.

               Bense sadece ona odaklıydım ve başka kimseyi görmüyordum. Herkes bizi izlerken bile gözlerim onun üzerindeydi. Hala da öyle, seviyorum be!" diye son sözlerini söyledi. Kalemi kağıdı çantama koyarken "Güzel olmak da ne zormuş" diyordum.

             Güzellik de zenginlik gibidir. Seninle olan kişinin sevgisinden asla emin olamazsın. Seni mi seviyor yoksa o güzel vücudunu mu bilemezsin. Hele tanınan biriysen, birinin bundan faydalanma ihtimali de her zaman vardır.  Mesele adam gibi bir adamı yani vicdanlı, merhametli, namuslu birini bulmak. Öylesi her ne olursa olsun kıymet bilir.

              Adam öyle zengindir ki çevresindeki kadınlar, bunun parasını yemek için sıraya girmişlerdir. adam da fırsatı hiç kaçırmaz. Etrafındaki sahte ilginin günlük eğlencenin peşinden koşar. Para bitince kadınlar dağılır ya da para hiç bitmez, biri gider diğeri gelir. Kadınların hiçbirinin, kendisini gerçekten sevdiğinden emin olamaz. Zaten sevmezler de... Onlar parayı sever.

             Yıllar sonra bir ayağı çukura girdiğinde, kalacak mirasın planları yapılır, bir an önce ölsün diye bakılır. Yani zengin ve şımarık bir adam asla gerçekten iyi bir kadına sahip olamaz.

            Zamanında istemez, ileride de sahip olamayacağı tek zenginlik, o kadındır.

25 yorum:

  1. İkisini de doğru kullanmayınca başa bela sanırım. Kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. İkiside geçici :D Önemli olan sürekliliği sağlayabilmek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok doğru söyledin ikisinin de sürekli olma garantisi yok.

      Sil
    2. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. hikayenin en can alıcı noktası burasıydı sanırım...

    '' Güzellik de zenginlik gibidir. Seninle olan kişinin sevgisinden asla emin olamazsın. Seni mi seviyor yoksa o güzel vücudunu mu bilemezsin. Hele tanınan biriysen, birinin bundan faydalanma ihtimali de her zaman vardır. Mesele adam gibi bir adamı yani vicdanlı, merhametli, namuslu birini bulmak. Öylesi her ne olursa olsun kıymet bilir. ''

    Yalnızlık yanlış insanlar ikilemine bağlıdır gibi...

    sonra ki denklemse çok ilginç zengin ve şımarık bir kişinin son demlerinde sahip olamayacağı şeyin iyi bir kadın olduğu yönünde ise yine kadınsal bir düşüncenin içinde yorumlandığı kanaatindeyim o son hamlede zenginliğin vedasıdır aslında... her neyse ben yine de yazı için tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnızlık değil yanlışlık...
      Zengin ve şımarık adam ise aslında fakirdir demek istiyorum.
      Yorum için çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  4. Nasihat gibi olmuş... Bir de bu yazının biraz denemeye benzettim...

    YanıtlaSil
  5. Aklında soru işaretleriyle bir sevgiyi yaşamak zor şey. O tek zenginlik olandan yoksun herkese ibret olsun bu yazı.. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soru işaretleriyle yaşamak çok zor. Yorum için çok teşekkürler.

      Sil
  6. aman aman güzellik de olmasın zenginlik de o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok artık. Belki sende ikisi de vardır:)) Yorum için teşekkürler

      Sil
  7. İkisi de kararında olursa en güzeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kararında ve hayırlısı. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  8. Hem kararinda olsun hersey hem de dogru kullanilsin bence en iyisi 😊

    YanıtlaSil
  9. Hiç bir zaman çok güzel çok zengin olmayı istemedim.Çok zengin ve çok güzel eş de istemedim.😊 Yazını okuyunca doğru karar verdiğimi anladım 😊Emeğinize sağlık çok güzel yazmışsınız. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli olan doğruyu seçmek zaten:) Yorum için teşekkürler.

      Sil
    2. G ve blogger yorumlarını birlikte nasıl kullanabiliyoruz.Birini açınca diğer yorumlar gözükmüyor :( Bilgi verirseniz sevinirim :)

      Sil
    3. Bir blogger arkadaşın hazırladığı kodları yüklemiştim. Yalnız şu an çok iyi hatırlamıyorum. Bazı sorunlar ortaya çıktı örneğin g+ yorumlarına bildirim gelmemeye başladı. Bulunca bir şekilde ulaştırırım.

      Sil
  10. Bence ikisi de geçici özellikle güzellik. Önemli olan bence iyi anılmaak güzel şeyer yapabilmek. https://tozluayna.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. İhtiyaçlarımızı karşılayacak kadar para,kendimizi iyi hissettirecek kadar güzellik olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey kararında diyorsun:) Yorum için teşekkürler.

      Sil