11 Mart 2017 Cumartesi

BESLENME ALIŞKANLIKLARIMIZI DEĞİŞTİREBİLİRİZ

         
beslenme
            Kilo alan bir kadının yaşadığı zorlukları anlatmıştım bir hikayemde. O haliyle, yaşadığı kötü hislerin farkına varılmasını istemiştim. Başkaları tarafından nasıl algılanabildiğini, bu durumun onu ne kadar mutsuz ettiğini anlatmıştım. Bir çok kişi bu hikayeyi okudu belki. Okumayan varsa buraya linkini atıyorum. Beni Böyle de Sever misin?

            Bu hikayeyi yazarken amacım güzel bir ruha sahip olmanın, güzel bir bedene sahip olmaktan daha önemli olduğunu anlatmaktı. Hayatımın hiçbir döneminde kilolu olmadım. Olmadım çünkü yemeye aşırı düşkün değilim. Aslında yemek yapmayı severim. Özellikle tatlı, pasta, hamur işi  yapmak bana terapi gibi gelir. Bir de yapılan yemekler hakkında yorum yapmaya bayılırım. Yerken içinde ne var hissetmeye çalışırım. Bu bana çok eğlenceli gelir.

            Abur cubur sevmem, ara öğüne hiç alışık değilim. Akşam belli bir saatten sonra asla bir şeyler atıştırmam. Porsiyonlarım da ufaktır. Kime göre ufak? Neyse sonuçta kilo almam. Zayıf da değilim normalim işte.

            Diyetisyene oldukça fazla para veren kısa bir süre için sonuç alan arkadaşlarım var. Onlarla konuştuğumda hep ara öğünler üzerinde duruyorlar. Neredeyse mideleri hiç boş kalmıyor. Bazen diyete spor da ekleniyor fakat kısa süreli zayıflıyorlar. Bir gün arkadaşıma dedim ki: "Sen yıllardır diyetisyenlerle çalışıyorsun. Fakat sürekli zayıflamakla meşgulsün. Benim kilo sorunum yok. Sadece çok ve sürekli yemiyorum. Bir de akşam yemiyorum o kadar. "Arkadaşım ısrarla diyetisyenin dediklerini tekrarlıyor. "Ara öğün şart". "Kardeşim yıllardır aynı şeyleri uygulamaktan bıkmadın mı? Bir kere de beni dinle. Demek öyle olmuyor. Ne kaybedersin?" Diyetisyenler insanı hipnoz ediyor olmalı.  Eminim diyetisyenlere gidenler ve belki beni okuyan bir diyetisyen, "Sen ne biliyorsun ki diyecektir."

            Dr. Mehmet Öz, bir gazeteye verdiği röportaj'da şunları diyordu;

"- Yakın arkadaşım. ‘Wolverine’ filmini çekerken kas yapıp kilo alması gerekiyordu. Film bitince de o kiloları vermek istedi. Formülü ne biliyor musun? Günde aşağı yukarı 14 saat hiç yemek yemiyor. Sabah diyelim ki dokuzda yiyor, akşam da altıda. İkisinin arasında yemeğini yiyor ama akşamdan sabaha kadar bir şey yemiyor.

Ama bize “Az az ama sık yemek sağlıklı” diyorlar.

- Mantıklı değil ki. Atalarımız bizim gibi sürekli bir şeyler yemezdi. Zaten mağarada buzdolabı mı vardı ki kalkıp kalkıp atıştıracak. Hugh’un yöntemini ben de uyguluyorum. Günde 12 saat kadar yemek yemiyorum. Buna uyku dahil tabii.

Bünye ne tepki veriyor?

- Vücut alışıyor. Hatta gece geç vakit çok yediğin zaman, sabah daha aç kalkarsın. Ama 12 saatin sonunda değerlerin normale dönmüş oluyor. Hafif bir şeyler atıştırıyorsun, yetiyor."
Tamamını okumak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz.

            Şimdi gerçekten kilo vermek istiyorsunuz ve bunu hiçbir zaman başaramadınız mı?  Diyetisyene gittiniz fakat olmadı mı? Su içsem yarıyor mu diyorsunuz? Benim dediklerime yani benim değil de Dr. Öz'ün dediklerine bir kulak verin. Ben yıllardır bunu yapıyorum. Bir kötü alışkanlığım vardı. Çayı şekerli içiyordum. Yaklaşık üç yıldır tamamen bıraktım. Başta gerçekten dayanılmaz, tatsız bir deneyim yaşıyorsunuz. Bu gerçekten zor oluyor. Biraz bu konuda yol aldıktan sonra artık geri de dönemiyorsunuz. Çünkü bu kez şekerli de içemez hale geliyorsunuz. Fakat sabredip sonucu beklerseniz, şekerden kurtuluyorsunuz.

             Şekeri hayatınızdan çıkardıktan sonra, geriye beslenme alışkanlığını değiştirmek kalıyor. Yıllardır bu şekilde fazla kilolarla savaşmak zorunda kalmadan kendimce bir tarz geliştirdim. Tavsiye ediyorum.
         




         

         


6 yorum:

  1. Hahaha, on beş gün çayı şekersiz içip sonunda dayanamayacağım diyerek yeniden şeker attığımda o tattan da nefret ettiğimi fark etmiştim :D Neyse sonunda şekersizde kaldım, çok daha güzel :) Ama kilom için aynı şeyi diyemeceğim tabi. Aslında iki öğün mantıklı, kışın oruç tutarken hep kilo veririm ben, zira dört saat sonra da yesem on dörtsaat sonra da midemin kapasitesi belli.

    YanıtlaSil
  2. Demek ki belli bir sure dayaninca sekerden herkes kurtuluyor. Belirlenen bir saatten sonra yememek cok onemli gunduz istenilen yenebilir abartmadan tabii ki. Ara ogun ve abur cubur olmayacak gerisi kolay. Uzmanlar oyle diyor. Ziyaret ve yorum icin teşekurler.

    YanıtlaSil
  3. Diyetisyene gitmiş biri olarak yazdıklarınıza kısmen katılıyorum.Diyetisyenlerin de dediği akşam 7 'den sonra yemek yemeğin.Sadece bir meyve,yoğurt veya süt veriyorlar.Tabii kilo vermek tamamen kişinin kendi beyninde ve midesinde biten birşey.Diyetisyen ayda veya 3 hafta da bir sizi kontrol edip kilo ölçümü yaptığı için kendinizi sorumlu hissettiğinizden uyguluyorsunuz.Lakin ideal kiloya ulaşınca diyetisyen kontrolü bitince maalesef çoğumuz tekrar düzensiz beslenme haline döndüğümüz için tekrar kilo almaya başlıyoruz.Keşke düzenli beslenmeyi sürekli sürdürebilsek ve yaşam biçimimiz olsa.Sizi bu konuda tebrik ediyorum akşam yemeden formunuzu koruyorsanız vücut yapınızı da anlamışsınız ;) Akşam yemeğini olabildiğince erkene çekerek,bol su,tatlı tabakları yerine meyve tabaklarını hayatımıza eklersek ve sürekli uygularsak zayıflama olur :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamını demeyelim de benim çevremdekilerin gittiği diyetisyenlerin en fazla salık verdiği şey ara öğün. Mide hiçbir zaman durmaksızın çalıştığı için açlığa asla alışamıyor. Hep bir şeyler istiyor. Diyetisyenlerin başarılı olduğu dönemler sınırlı. Dediğiniz gibi sonrasında aynı kilolar alınıyor. Hatta acaba diyorum kendilerine olan ihtiyacın azalmaması gibi bir sonucu doğurduğundan da biraz böyle yapıyor olabilirler mi? Tabii bu bir komplo teorisi ve gerçekliği tartışılır. Fakat böyle de bir gerçek var gözümüzün önünde. Akşam son yemekten sonra yatana kadar hiçbir şey yenmeyecek. Meyve de buna dahil. Sabaha kadar mide boş kaldığında da vücut olması gereken düzene girecek. Ara öğün ise tamamen bırakılacak. Ziyaret ve yorum için çok teşekkürler. Sevgiler.

      Sil
  4. İnsan ne yiyorsa odur desek abartmış olmayız. Küçücük rejim değişiklikleri hayat enerjimizi dibe ya da zirveye doğru çıkarabilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rejim belli bir dönem için geçerli olan zorunlu bir program olmaktan çıktığında ve sağlıklı beslenmeye dönüştüğünde daha kaliteli bir hayatımız olabilir. İnsan ne yiyorsa odur doğru bir tespit. Yorum için teşekkürler.

      Sil